لیست حقوق و دستمزد چگونه تنظیم می شود؟

هزینه حقوق و دستمزد از مهمترین هزینه های عملیاتی  مؤسسات است

هزینه حقوق و دستمزد نشان دهنده سهم نیروی کار در تولید محصولات و ارائه خدمات بوده و یکی از مهمترین هزینه های عملیاتی بیشتر مؤسسات است.

هزینه حقوق و دستمزد بخش قابل ملاحظه ای از هزینه های یک موسسه را به خود اختصاص می دهد. پر واضح است مدیریت واحدهای اقتصادی نیاز به کنترل دقیق و منظمی در این زمینه دارند. از طرفی می دانید کارکنان یک واحد اقتصادی توقع دارند حقوق و مزایای خود را به شکل منظم دریافت کنند.

یک سیستم حقوق و دستمزد باید به شکلی طراحی شود که اطلاعات لازم را به سرعت و به موقع جمع آوری نماید. مبلغ صحیح قابل پرداخت به هر یک از کارکنان و دستگاه های مربوطه را محاسبه کند. در ضمن روشهای کنترلی مناسبی برای جلوگیری از پرداخت وجوه به شکل غیر قانونی به افراد سوء استفاده کننده را ایجاد نماید.

حقوق و دستمزد

تهدیدات و کنترل های  مرحله تهیه لیست حقوق و دستمزد:

1. کنترل صحت پردازش داده ها:

برای جلوگیری از تهدید اشتباه در این لیست باید از کنترل های پردازش یکپارچه استفاده شود. برخی از این روش ها شامل جمع های دسته ای است که تعداد داده ها را در زمان ورود به سیستم محاسبه و با تعداد داده های پردازش شده در هر مرحله مقایسه می کند.

2. بازبینی لیست  و سایر گزارش ها توسط سرپرست:

تایید و امضای محاسبات و پردازش های صورت گرفته در این مرحله توسط سرپرست بخش حقوق و دستمزد صورت می گیرد. این کار اطمینان را فراهم می کند که اولا این داده ها توسط سرپرست بررسی و تایید شده است. ثانیا در صورت کشف هرگونه مغایرت یک فرد پاسخگو در این زمینه وجود دارد.

3. انتشار صورتحساب درآمد برای کارمندان:

در اختیار گذاشتن این صورتحساب برای کارمندان موجب ایجاد شفافیت و ایفای مسولیت پاسخگویی شرکت می شود. به منظور کاهش هزینه های چاپ این صورت حساب می توان از روش های الکترونیکی برای انتشار این صورت حساب استفاده نمود.

4. بازبینی قوانین دولتی برای حصول اطمینان از صحت پردازش:

محاسبه صحیح کسور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بی دقتی در تهیه لیست حقوق و دستمزد می تواند منجر به تحمیل جرایم سنگینی برای شرکت شود. استفاده از سیستم های اطلاعاتی یکپارچه منابع سازمانی موجب می شود به محض وارد شدن قوانین و آیین نامه های جدید در سیستم، محاسبات بر اساس روش های جدید صورت پذیرد.

تنظیم لیست حقوق و دستمزد با تراز برتر :

تراز برتر با کادری مجرب و کار آزموده در حوزه تنظیم لیست حقوق و دستمزد آماده خدمات رسانی به شما مدیران بنگاه های اقتصادی می باشد.

مشاوره مالی و مالیاتی تراز برتر

ارتباط با مشاورین تراز برتر در اینستاگرام

خدمات حسابداری

حقوق و دستمزدلیست حقوق و دستمزدمرحله تهیه لیست حقوق و دستمزدهزینه حقوق و دستمزد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *